VVD Raalte blij met investeringssubsidie in Mariënheem

Vanavond heeft de fractie van de VVD zich positief uitgesproken over de investeringssubsidie voor ’t Asspel en de Schalm. Een aanzienlijk bedrag van €200.000,- wordt beschikbaar gesteld om de verbouwing van beide gebouwen mogelijk te maken. “Het is voor Mariënheem enorm belangrijke investering om de voorzieningen op niveau te houden. Veel inwoners zijn betrokken bij plannen en de uitvoering hiervan. Een groot compliment voor de besturen dat zij gezamenlijk deze toekomstbestendige stap hebben gemaakt!”, Aldus Emiel Gerner namens de liberalen.

Het beschikbare geld steken de stichtingen onder andere in verduurzaming, inrichting, sportvloer, toiletten, kleedruimten en de buitenruimte. Dit wordt voor een groot gedeelte mogelijk gemaakt door de inzet van vele vrijwilligers.

De gemeenteraad heeft zich tijdens de raadpleinsessie positief uitgesproken en het besluit als hamerstuk geagendeerd voor de Raadsvergadering op 2 maart.