Ondertekening samenwerkingsovereenkomst startende ondernemers

De ondernemersvereniging ZP Raalte, zelfstandig adviseur Roel Westra en de gemeente Raalte slaan de handen ineen om startende ondernemers een vliegende start te geven. Samen gaan zij startende ondernemers ondersteunen bij hun bedrijfsmatige vragen. Hiervoor ontwikkelen zij een startersapp en startersloket. Vandaag ondertekenden zij een samenwerkingsovereenkomst.

Wethouder Dennis Melenhorst: “Iedere ondernemer is van harte welkom binnen de gemeente Raalte.

De gemeente helpt starters graag écht verder, zodat zij zich kunnen ontwikkelen tot succesvolle bedrijven.” Vanessa Holtkuile, voorzitter van ZP Raalte, reageert opgetogen: ‘We zien bij ZP Raalte veel starters die baat hebben bij een centrale plek voor hun vragen. Dat we deze centrale plek nu samen ontwikkelen, is een wens die in vervulling gaat.’

De startersapp

De startersapp bundelt regionale en gemeente specifieke informatie over het starten van een bedrijf.

Daarnaast worden nieuwsberichten, contactgegevens van ondernemersverenigingen en de gemeente Raalte en interessante evenementen gedeeld.

Het startersloket

Naast de app kan de startende ondernemer met zijn of haar vragen ook terecht bij het startersloket.
Het loket wordt bemenst door leden van ZP Raalte, zij zijn zelf ook ondernemers. Achter het loket zit het netwerk van meerdere ondernemersverenigingen. Dit netwerk bevat veel kennis die ingezet wordt om de startende ondernemer verder te helpen. Het startersloket is daarmee een loket voor en door ondernemers.

In het najaar van 2018 vindt de lancering van de app plaats, net als de opening van het startersloket.

De startersapp en het loket zijn financieel mede mogelijk gemaakt door de provincie Overijssel.