Harry Brink

Harry Brink stelt zich voor:

Nummer 14 op de lijst(lijstduwer), 66 jaar,geboren in Welsum, wonend in Olst, oud-journalist/-redacteur

Passies: GA Eagles, Stichting De IJssellinie (secretaris en gids), Spanje (zon en cultuur) en België (wielrennen en bier)

Waarom VVD?

Ik ben geboren in Welsum en opgegroeid tussen 'de stuw' in de IJssel en een bunker van de IJssellinie. We hadden thuis vaak oefenende en wacht lopende militairen over de vloer, maar ook zij wisten niet wat zich daar langs de IJssel werkelijk afspeelde.

De geheimhoudingsplicht werkte nog heel goed in die tijd zonder internet, (a)sociale media en televisie. Net als iedereen in de buurt wist je wél dat je niet te dicht in de buurt van de stuw moest komen. Sinds een paar jaar ben ik als vrijwilliger nauw betrokken bij de Stichting De IJssellinie. Nu weet ik aardig goed wat ons destijds tijdens de Koude Oorlog boven het hoofd heeft gehangen. Het is goed te beseffen dat we nu al meer dan een halve eeuw leven in een deel van de wereld waar vrede en de daarmee verbonden veiligheid heersen. En dat dat geen vanzelfsprekendheid is; daarom moet je vrede en veiligheid koesteren en verdedigen. De VVD is de enige constructieve partij die vrijheid, in de breedste zin van het woord, in haar naam voert.

Daarom ben ik al meer dan 50 jaar lid van de VVD