VVD positief over concrete plannen kruispunt Bos

VVD Raalte is content over de concrete plannen die zijn gepresenteerd door Gedeputeerde Staten. Al jarenlang maakt de VVD zich hard voor concrete acties en maatregelen voor een veilige N35 met een goede doorstroming. “We zijn dan ook verheugd om nu een concreet plan te kunnen bestuderen. Er zijn meerdere varianten onderzocht en volgens adviseurs zou dit de beste oplossing moeten zijn. Wat ons betreft zijn de aspecten veiligheid en doorstroming de meest cruciale beoordelingspunten.” Aldus Emiel Gerner namens de fractie.

Naar alle waarschijnlijkheid wordt volgende week woensdag het voorstel goedgekeurd door Provinciale Staten. De VVD Statenfractie heeft bij monde van Regien Courts al laten weten dat zij positief tegenover dit voorstel staan. Het enige open einde betreft de financiering van het nieuwe kruispunt. “Wij gaan er van uit dat het Rijk het resterende bedrag financiert, aangezien er lokaal en provinciaal al ruimhartig wordt bijgedragen aan het upgraden van deze Rijksweg. Daarnaast is het van belang om de flessenhals ter hoogte van Mariënheem zo snel mogelijk op te lossen. Na een betere doorstroming bij kruispunt Bos zal de 50 kilometerzone in Mariënheem nóg drukker worden.”, Aldus Gerner.