Informatieavond vliegroute vliegveld Lelystad

De gemeente Raalte organiseert in overleg met de Plaatselijk Belangen Luttenberg en Heino een informatieavond over de vliegroute van vliegveld Lelystad over het Vechtdal en Salland. De avond wordt gehouden op woensdag 29 maart 2017 in zalencentrum Spoolder, Butzelaarstraat 27 in Luttenberg. De aanvang is 19.30 uur. Inwoners van Luttenberg en Heino en andere belangstellenden zijn van harte welkom.

Aanleiding voor de bijeenkomst is de zorg die de gemeenten in Overijssel hebben over de aanvliegroutes van Lelystad Airport. De gemeente Raalte wil samen met de gemeenten Dalfsen, Steenwijkerland en Hellendoorn dat er een alternatieve aanvliegroute wordt onderzocht, zodat de vliegtuigen op een hogere hoogte blijven vliegen.

Op de informatieavond  licht wethouder Wout Wagemans het collegestandpunt van de gemeente Raalte toe. Alexander ter Kuile, inwoner van Haarle en luchtvaartdeskundige, adviseert de Overijsselse gemeenten bij dit dossier. Hij geeft op 29 maart een toelichting over het probleem van de aanvliegroute boven het Vechtdal/Salland en zal ook het alternatief schetsen waar de gemeenten op willen inzetten. Na de presentatie van de heer Ter Kuile is er ruimte voor het stellen van vragen.