VVD wil duidelijkheid over gebouw basisschool De Korenbloem

De fractie van de VVD in de gemeente Raalte heeft schriftelijke vragen gesteld aan burgemeester en wethouders over het gebouw van basisschool De Korenbloem in Raalte.

Burgemeester en wethouders onderzoeken samen met mijnplein, de organisatie waar De Korenbloem onderdeel van is, wat er aan het gebouw moet gebeuren.

Omdat dit onderzoek wordt uitgevoerd, gaat de VVD ervan uit dat renovatie of nieuwbouw van de school binnen afzienbare tijd aan de orde is. De VVD rekent er zelfs op dat binnenkort aan de gemeenteraad wordt gevraagd of daarvoor geld beschikbaar kan worden gesteld zodat de werkzaamheden in 2016 kunnen beginnen. De fractie wil nu van burgemeester en wethouders weten of dit inderdaad zo gaat gebeuren.

Aanleiding voor dit onderzoek is het verzoek dat mijnplein eerder aan de gemeente deed om voor De Korenbloem een nieuw gebouw neer te zetten. Volgens mijnplein is dat nodig, de gemeente vond van niet. Daarom wordt nu gekeken wat er moet gebeuren aan het schoolgebouw aan de Jan van Arkelstraat.

De Stentor - 16 april