Advies Seinpost: 'Schaf betaald parkeren in Raalte af'

Seinpost Adviesbureau heeft een visie ontwikkeld voor het centrum en kwam tot de conclusie: Topprioriteit voor het centrum van Raalte is dat het parkeren weer gratis moet worden.  Zonder duur adviesbureau kwam de VVD al  veel eerder tot deze conclusie. Er is geen parkeerprobleem en gezien de ontwikkeling in de detailhandel (Op=Op, Dixons, Slim jeans en waarschijnlijk de Schoenenreus gaan sluiten) is dit ook niet te verwachten.

Het betaald parkeren houdt klanten weg, en dat gaat ten koste van de kracht van het centrum en de werkgelegenheid. Juist in deze tijd is het van groot belang te investeren in een bereikbaar,veilig en gastvrij centrum. Gratis parkeren geeft een flinke impuls aan zowel een krachtig centrum als aan de werkgelegenheid.
De parkeerdruk op pieklocaties wordt niet veroorzaakt door een tekort aan parkeerplaatsen maar door de gebrekkige verkeerscirculatie. Op het moment dat de raad het gaat hebben over de toekomst van het centrum van Raalte hopen wij dan ook dat andere partijen het belang inzien van afschaffing betaald parkeren.