VVD wil opheldering over positie Dorpsstraat Heino

De VVD-fractie heeft bij het college van B&W geïnformeerd naar de actuele stand van zaken inzake de plannen rond het oude gemeentehuis. De aanleiding is het bericht in De Stentor dat de bewoners van de Dorpsstraat uit het overleg met de gemeente zijn gestapt. De fractie wil weten wat er exact aan de hand is.

“Bij de bespreking in de raadsvergadering is toegezegd dat er óók gekeken zal worden naar de belangen van de bewoners en ondernemers aan de Dorpsstraat. Daarbij zijn exact dezelfde aandachtspunten genoemd als nu worden genoemd: het aantal parkeerplaatsen, de bereikbaarheid van de winkels en het probleem van het laden en lossen. Het gaat hier om de positie van ondernemers, woongenot en veiligheid”, aldus Ben Nijboer, namens de fractie.

De fractie steunt overigens het plan zoals dat in de gemeenteraad is vastgesteld en rekent er op dat de werkgroep tot een goede uitwerking zal komen. “De wethouder heeft echter duidelijk toegezegd dat er óók gekeken zal worden naar de situatie in de Dorpsstraat. Als dan een vertegenwoordiger van de bewoners daar uit het overleg stapt, dan roept dat vragen op. Wij zijn benieuwd naar de stand van zaken op de genoemde punten.”