De VVD wilde wél inzet van vrijwilligers in Nieuw-Tijenraan

De Fractie van de VVD heeft met een motie aangedrongen op de inzet van vrijwilligers binnen het sportbedrijf. “Als de buurtdorpen met veel vrijwilligers de bouw en exploitatie van sport- en zwemfaciliteiten mogelijk maken, dan moet dit binnen de exploitatie van Nieuw-Tijenraan ook mogelijk zijn. Er zijn tal van werkzaamheden te bedenken die vrijwilligers in de sport- en zwemaccommodatie kunnen gaan uitvoeren. Dit levert naast gelijkheid ook een positief resultaat op de exploitatie.” Aldus Emiel Gerner van de VVD. Tijdens de raadsvergadering voelden de overige partijen echter weinig voor een grotere inzet van de vrijwilligers. Ondanks dat Gemeentebelangen in de vergadering met veel woorden over zelfwerkzaamheid en vrijwilligerswerk repten, konden zij niet instemmen met een motie die opriep tot vergroting van de factor vrijwilligerswerk. “Het is jammer dat deze motie geen meerderheid heeft gehaald. Nieuw-Tijenraan zou een voorbeeld moeten nemen aan de buurtdorpen, waarbij de inzet van vrijwilligers nog veel groter is.”