VVD blij met opening voor Nieuwstraat Raalte

De gemeente gaat met de bewoners van de Nieuwstraat in Raalte in overleg om te kijken naar de mogelijkheden om de straat veiliger te maken. Bovendien wordt gezocht naar extra financiële middelen om de uitvoering mogelijk te maken. Dat blijkt uit het antwoord van het college op vragen van de VVD-fractie.

“Wij zijn content dat het college dit op deze wijze aanpakt. Een goede aanpak van de hele straat vraagt een goede voorbereiding en is het goed om dan ook te kijken of de provincie kan bijdragen in de kosten. Het zou mooi zijn als deze straat verkeersluw wordt gemaakt en het wegdek verhoogd en geëgaliseerd”, aldus de fractie.

De fractie betreurt het overigens dat in de tussenliggende periode, zolang deze weg zo onveilig is, de Nieuwstraat niet wordt meegenomen in de strooiroutes, omdat het niet past binnen het vastgestelde beleid. “Dat is een heel erg mager argument. Hier is heel concreet de veiligheid in het geding en dat wordt veroorzaakt door de weg die van de gemeente is. Verder gaat het om een enkele keer per jaar…. , dus waar hebben we het over. We gaan nog eens kijken of we hier nog wat in kunnen doen”.