VVD hekelt gemeentebeleid bij Collendoorn

De Raalter VVD-fractie vindt het kwalijk dat de uitvoering van de maatregelen in de wijk Collendoorn-Arendshorst andermaal leidt tot irritatie in de wijk. “De gemeente trekt op meerdere punten het boetekleed aan, maar daar schiet de wijk niet zoveel mee op. Het is zaak dat afspraken worden nagekomen”, aldus raadslid Wim Tutert.

Tutert doelt daarmee op de reactie vanuit de gemeente op een klachtenbrief van wijkbewoners. Met constateringen als ‘we wijken inderdaad af van de planning’, 'half werk, wat niet de schoonheidsprijs verdient’ en dat het begeleiden van transporten ‘helaas niet goed is gelukt’, bevestigt het college dat de hele gang van zaken niet verloopt zoals het behoort.

De VVD-fractie vind dat kwalijk. “Dit zijn maatregelen die niet voor niets zijn afgesproken; het gaat om veiligheid, woonkwaliteit en herstel van rust en saamhorigheid in de wijk”, aldus raadslid Wim Tutert.

De VVD-fractie heeft inmiddels vragen gesteld aan het college. De fractie wil vooral weten waar het fout gaat. Houdt de projectontwikkelaar zich bijvoorbeeld niet aan de afspraken of ontbreekt het aan regie bij de gemeente? Daarnaast wil de VVD weten wat het college gaat doen om ervoor te zorgen dat gemaakte afspraken wel tijdig worden uitgevoerd.