VVD steunt de Borgwijk om de aantrekkelijkheid van de jonge wijk te vergroten

In de nieuwbouwwijk Borgwijk in Luttenberg werd door middel van de winnende straatversiering ook aandacht gevraagd voor de gevestigde speeltuin in de jonge wijk. Bewoners hebben meerdere verzoeken aan de gemeente gedaan, maar zonder succes. Door middel van een ‘motie vreemd aan de orde’ zijn de overwegingen geschetst waarom de buurt van mening is dat de huidige speeltuin onaantrekkelijk is voor jonge gezinnen.

De VVD is vooral verbaasd dat er kennelijk geen ruimte is voor eigen initiatief uit de wijk. De buurt geeft aan dat zij bereid zijn om zelf de handen uit de mouwen te steken, maar dat zij hiervoor niet de mogelijkheden krijgen van de gemeente. “Het college zou juist blij moeten zijn met de opkomst van deze jonge buurt in Luttenberg én met de bereidheid van de bewoners om zelf ook de handen uit de mouwen te steken. Met het oog op de toekomstige uitbreiding van nog meer jonge gezinnen in de Borgwijk zou de gemeente juist moeten meewerken om de wijk aantrekkelijker te maken. Met een uitbreiding van de zeer minimale speeltuin zou dit goed mogelijk zijn”, aldus Emiel Gerner namens de VVD-fractie.

Inmiddels heeft het CDA vragen gesteld aan het college van B&W. De fractie van de VVD kan zich vinden in de gestelde vragen en wacht de beantwoording hiervan af.