VVD zeer verbaasd over vertraging veiliger N35

Er is nog steeds geen zicht op concrete maatregelen om de N35 tussen Wythmen en Nijverdal veiliger te maken.  Dat bleek dinsdagavond tijdens de behandeling van de Zomernota 2015. De fractie van VVD Raalte informeerde naar de stand van zaken omtrent de verkeersmaatregelen van de N35. Uit de beantwoording van de wethouder bleek dat er momenteel nog niets gebeurt vanwege capaciteitsproblemen bij Rijkswaterstaat. “Dit is te gek voor woorden. Er is door rijk en provincie extra geld beschikbaar gesteld, juist omdat dit wegdeel het zo onveilig is. Het activiteitenplan voor het oplossen van deze knelpunten zou in de periode 2014-2018 worden uitgevoerd. En nu blijkt dat er nog niets is gebeurd. Onvoorstelbaar”,  aldus VVD-raadslid Emiel Gerner namens de fractie. Gerner wijst daarbij ook op de toegenomen urgentie nu de tunnel bij Nijverdal geopend is.
Gerner: “Dat betekent dat Raalte nog meer dan voorheen de flessenhals wordt, met alle drukte van dien. Alle reden om er juist een schep bovenop te doen!”

De knelpunten die er op Raalter grondgebied opgelost gaan worden betreffen onder andere de erfaansluitingen voor aanwonenden in Mariënheem en een betere inrichting voor kruispunt bos. “Dit zijn wat ons betreft zeer belangrijke knelpunten die al lange tijd spelen. Het wordt tijd dat hier actie in wordt ondernomen en dat we in 2018 kunnen spreken van een verbetering van de verkeersveiligheid. Een capaciteitsprobleem bij Rijkswaterstaat moet deze plannen geen onnodige vertraging op laten lopen.”