Vertraging verbeteringen N35 niet ten koste van afspraken bestuursovereenkomst

De verwachting is dat in december dit jaar nog gestart kan worden met de uitwerking van de bestuursovereenkomst N35. Dat blijkt uit beantwoording van de minister na Kamervragen van VVD en PVDA. Er wordt op dit moment gewerkt aan de bemensing van het projectteam dat meer tijd blijkt te kosten dan verwacht. Dit capaciteitsprobleem kwam begin september ter sprake en was voor de fractie van VVD Raalte aanleiding om actie te ondernemen.

“We zijn content over de beantwoording van de Minister en hopen dat er zo snel mogelijk concrete acties worden genomen. Een vertraagde start betekent dat er extra hard aan moet worden getrokken om de gemaakte afspraken uiterlijk in 2018 klaar te krijgen.” Aldus VVD-raadslid Emiel Gerner. De Minister geeft tevens aan dat haar ambitie is om zoveel mogelijk maatregelen uit te voeren in 2017 en 2018.

De vervolgstap is dat het Rijk en regio eerst in een participatietraject de haalbaarheid van de maatregelen vaststellen. Op basis hiervan zal de rangorde van de maatregelen opnieuw bepaald worden. Gerner: “Het zou goed zijn als in deze nieuwe rangorde de prioriteit ligt bij de maatregelen die het meest cruciaal zijn. Wat ons betreft de erfaansluitingen voor aanwonenden in Mariënheem en een betere inrichting voor kruispunt bos.”