VVD bezorgd over voortgang verzelfstandiging Hogerheyne

De fractie van VVD Raalte heeft schriftelijke vragen gesteld over de voortgang van de verzelfstandiging Hoogerheyne. In oktober 2014 maakte het college bekend dat de Heinose sportclubs in de gelegenheid worden gesteld om sporthal Hoogerheyne te kopen. Deze mogelijkheid sluit aan bij eerdere verzoeken van de Heinose sportclubs. Inmiddels is een half jaar verstreken en verneemt de fractie geluiden dat er tot op heden vrijwel niets is gebeurd. “Wij zijn oprecht bezorgd over de voortgang van de verzelfstandiging. De overdracht van de eigendom kan wat ons betreft slechts slagen, als zowel de huidige gebruikers als andere sportclubs en bijvoorbeeld de Sportraad Heino, bij de plannen worden betrokken.“, aldus Ben Nijboer namens de fractie.

De vragen die zijn gesteld aan het college moeten enerzijds inzicht geven wat er tot nu toe is gebeurd en wat de planning is om tot eventuele verzelfstandiging over te gaan. Anderzijds vraagt de fractie zich af of de juiste partijen worden meegenomen bij de besluitvorming. Nijboer: “Het is voor ons belangrijk dat zoveel mogelijke Heinose sportclubs bevolking worden betrokken bij deze verzelfstandiging. Naar ons idee is het aan te bevelen om een stevige werkgroep samen te stellen die als gesprekspartner kan optreden. Dat komt de kwaliteit van de besluitvorming ten goede en het is goed voor het draagvlak binnen de Heinose sport. Bovendien voorkomt hierdoor dat de verantwoordelijkheid voor de afweging van mogelijkheden op de schouders van slechts enkele bestuurders komt te liggen.”