VVD: 'Stap uit wurggreep van de bezwaarmakers'

De VVD-fractie doet een dringend beroep op het college om zo snel mogelijk werkafspraken te maken met de bewoners van Arendshorst/Collendoorn, met als eerste doelstelling: het veilig reguleren van de huidige bouwwerkzaamheden, zonder onnodige overlast. Wat ons betreft gaat de oude ontsluiting tijdelijk weer open voor de huidige bouw.

“De gesprekken over wel of niet een definitieve afsluiting of openstelling, of de keuze voor een alternatief, kunnen intussen gewoon doorlopen zoals is afgesproken. Intussen is het te gek voor woorden dat een fysiek beschikbare bouwuitgang ongebruikt blijft, en intussen wél weer een nieuwe tijdelijke ontsluiting. Dit kost weer bakken vol met geld en het is gewoon niet uit te leggen”, aldus ben Nijboer, “Het lijkt er sterk op dat het college volledig in de wurggreep van de bezwaarmakers zit. Bovendien blijkt uit de laatste berichten dat het met de communicatie weer allerbelabberst gaat. Wij vinden: college stap uit de wurggreep van de bezwaarmakers en kiest de meest korte slag: tijdelijke heropening van de ontsluiting en werk samen met de werkgroep constructief aan een definitieve oplossing”.

Nijboer: “Wij beginnen ons zo langzamerhand wél af te vragen in hoeverre het college de werkgroep oprecht serieus neemt. We horen met regelmaat signalen dat er officieel over alle opties gesproken mag worden, maar dat het denken over heropening van de ontsluiting simpelweg taboe is. Een slechte zaak. Wij pleiten ervoor om écht open naar alle scenario’s te kijken, ook hier weer, zónder die wurggreep.”